Total Pageviews

Wednesday 19 August 2020

Strenght is from Allah

 

Kekuatan Dari Allah

 

 

 

1:5 Hanya Engkaulah (Ya Allah) yang kami sembah dan hanya kepada Engkaulah kami minta pertolongan.

 

4:117 Tiadalah mereka sembah selain dari Allah, melainkan (berhala) perempuan dan tiadalah mereka sembah, melainkan syetan yang durhaka.

 

4:118 Allah telah mengutukinya. Berkata syetan: Demi, sesungguhnya akan ku tarik sebagian yang tertentu di antara hamba hambaMu.

 

4:119 Dan demi, sesungguhnya akan ku sesatkan mereka dan kuperdayakan mereka dengan angan angannya, serta ku suruh mereka memotong telinga ternak (untuk berhala) dan ku suruh mereka supaya mengubah makhluk Allah. Barang siapa mengangkat syetan menjadi wali, selain Allah sesungguhnya ia telah merugi dengan kerugian yang nyata.

 

4:120 Syetan menjanjikan kepada mereka (dengan umur panjang) dan menyampaikan angan angan mereka (di atas dunia). Padahal tiadalah janji syetan itu, melainkan semata mata tipuan sahaja.

 

4:121 Tempat mereka itu dalam neraka Jahannam dan mereka tiada memperoleh tempat lari daripadanya.

 

10:62 Ingatlah, sesungguhnya wali wali Allah, tiada ketakutan terhadap mereka dan tiada pula mereka berduka cita.

 

16:96 Apa apa yang ada di sisimu akan habis dan apa apa yang ada di sisi Allah akan kekal. Demi, nanti akan Kami balasi orang orang yang sabar dengan pahala yang terlebih baik dari apa yang telah mereka amalkan.

 

16:97 Barang siapa mengerjakan kebaikan, baik laki-laki ataupun perempuan, sedang ia beriman, niscaya Kami hidupkan dia dengan  kehidupan yang baik; dan Kami balasi mereka dengan pahala yang terlebih baik dari apa yang telah mereka amalkan.

 

22:30 Itulah (perintah): Barang siapa yang membesarkan kehormatan Allah, maka itulah lebih baik baginya disisi Tuhannya. Telah dihalalkan untukmu (memakan daging) binatang ternak (unta, sapi, kerbau dan kambing, kecuali apa yang dibacakan kepadamu, sebab itu jauhilah kotoran, yaitu berhala dan jauhilah perkataan bohong (palsu).

 

22:31 Serta cenderung kepada Allah, tanpa mempersekutukanNya. Barang siapa mempersekutukan Allah, maka seolah olah ia telah jatuh (tersungkur) dari langit, lalu disambar burung atau diterbangkan angin ke tempat yang jauh.

 

22:38 Sesungguhnya Allah mempertahankan orang orang yang beriman. Sesungguhnya Allah tiada mengasihi tiap tiap orang khianat lagi kafir.

 

 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.