Total Pageviews

Wednesday 19 August 2020

Human cannot create even a fly

 

Cabar Cipta Lalat

 

 

2:23 Jika kamu dalam ragu ragu tentang (Quran) yang Kami turunkan kepada hamba Kami (Muhammad), maka perbuatlah olehmu satu surat seumpamanya, dan panggillah saksi2mu lain dari pada Allah, jika kamu orang yang benar.

 

2:24 Kalau tidak kamu perbuat dan takkan dapat kamu memperbuatnya, maka takutlah akan api neraka yang penyalaannya manusia dan batu-batu, disediakan untuk orang-orang kafir.

 

6:101 Yang menciptakan langit dan bumi. Bagaimanakah akan ada bagiNya anak, sedang Dia tidak mempunyai isteri? Dia menciptakan tiap tiap sesuatu dan Dia Mahamengetahui tiap tiap sesuatu.

 

16:68 Tuhanmu telah mewahyukan (mengilhamkan) kepada lebah:  Buatlah rumah di atas bukit dan di atas pohon kayu dan pada apa apa yang mereka jadikan atap,

 

16:69 Kemudian makanlah bermacam macam buah buahan dan laluilah jalan Tuhanmu dengan mudah. Keluar dari dalam perutnya minuman (madu) yang berlain lainan warnanya, untuk menyembuhkan (penyakit) manusia. Sesungguhnya pada demikian itu menjadi tanda (atas kekuasaan Allah) bagi kaum yang memikirkannya.

 

22:73 Hai sekalian manusia, diunjukkan (kepadamu) suatu contoh, sebab itu hendaklah kamu dengar. Sesungguhnya orang orang (berhala berhala) yang kamu sembah selain daripada Allah, tidak kan sanggup menjadikan lalat, meskipun mereka berkumpul menjadikannya. Jika mereka dihinggapi lalat mereka tak sanggup melepaskan diri daripadanya. Lemah orang yang meminta dan tempat meminta (orang yang menyembah dan disembah),

 

35:40 Katakanlah: Adakah kamu lihat sekutu sekutu kamu (berhala berhala) yang kamu sembah selain daripada Allah? Perlihatkanlah kepadaKu, apakah yang mereka jadikan di bumi, atau adakah bagi mereka sekutu menjadikan langit? Atau adakah Kami berikan kepada mereka kitab, sehingga mereka mendapat keterangan daripadanya? Bahkan tiadalah yang dijanjikan oleh orang orang yang aniaya setengah mereka kepada yang lain, melainkan semata mata tipuan.

 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.