Total Pageviews

Saturday 16 November 2019

Senjata Canggih Kerajaan Melaka & Wasiat Raja Haji




                            Wasiat Raja Haji.




Senjata Kerajaan Melaka yang disembunyikan dari Sejarah.



Siapakah pengkhianat ulung bangsa Melayu? Siapakah yang melesapkan sejarah bahawa Malaysia sebenarnya sudah ada teknoloji Meriam, Lela Rentaka, teknoloji senapang Istinggar Pemuras Terakol?



Sekiranya benar kata mereka, bahawasanya bangsa Melayu adalah bangsa lemah lagi bodoh, tidak berguna dan otaknya Melayu hanya berharga tidak lebih 50 sen, sudah tentu tanah tercinta Malaysia tergadai sepenuhnya.


Jika tidak kerana perjuangan kental Nenek Moyang kita yang garang menghalau penjajah, sudah tentu Malaysia akan jadi seperti negara negara di mana umat penduduk asalnya hilang wibawa serta lesap identiti bangsa asalnya, akibat diganti dengan keturunan bangsa lain dan bukan dari bangsa asal di negara tersebut.   ..


Disebabkan bangsa penjajah takut dengan perjuangan murni Nenek Moyang kita yang kreatif membina serta mempunyai meriam besar, Rentaka Lela dsbnya. 

Meriam kita disorok di negara luar. 

Bangunan tembok batu besar Kota Melaka yang indah dirobohkan dan dituliskan penjajah yang mendirikan dan mempunyai bangunan itu!

Begitulah gigihnya usaha penjajah memadamkan identiti bangsa Melayu yang pernah maju mengatasi teknoloji mereka pada masa itu.



Juga Nenek Moyang kita mempunyai  senjata api Terakol, Pemuras dan Istinggar yang mengentarkan penjajah untuk menjarah 100 % negara ini... dengan itulah sebabnya Negara kita masih mempunyai Sultan di Negara kita.  


Marilah kita bersama sama berterima kasih dan menghormati dengan setinggi penghormatan kepada Dato' Maharajalela Pandak Lam, Dato Sagor, Sepuntum, Pandak Indut, Dato Bahaman, Tok Janggut,  Tok Gajah, Mat Kilau, Haji Abdul Rahman Abdul Hamid (Abdul Rahman Limbong),
Mat Salleh, Rentap, Antanom dsbnya.

.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.