Total Pageviews

Tuesday 5 December 2017

Kanak-kanak Tidak Disuntik Lebih Sihat










Segala syak wasangka bagi orang-orang yang berhati-hati terhadap vaksin untuk anak-anak mereka telah disahkan. Satu kajian besar baru-baru ini menguatkan kaji selidik kajian bebas yang lain membandingkan kanak-kanak yang tidak disuntik vaksin dengan kanak-kanak yang disuntik vaksin.

Kajian itu jelas menunjukkan bahawa kanak-kanak yang divaksin mempunyai dua hingga lima kali lebih penyakit kanak-kanak (childhood disease), demam dan alahan daripada kanak-kanak yang tidak divaksin.


Asalnya, kajian pembandingan kanak-kanak yang tidak divaksin baru-baru ini masih berterusan terhadap kaji selidik kesihatan kebangsaan Jerman dijalankan oleh KiGGS melibatkan lebih 17,000 kanak-kanak sehingga umur hingga 19 tahun. Kajian yang sedang dijalankan ini telah dimulakan oleh klasik homoeopathist Andreas Bachmair.


Kajian Bachmair boleh didapati di laman web VaccineInjury.info yang telah menambah pautan untuk ibu bapa kanak-kanak yang divaksin untuk mengambil bahagian dalam kajian ini. Setakat kajian ini berterusan mempunyai lebih 11,000 responden, kebanyakannya dari USA. Kajian lain telah meninjau kumpulan-kumpulan keluarga yang lebih kecil.


Walau bagaimanapun, keputusan adalah sama. Sudah tentu, tiada kajian ini telah diambil oleh MSM (media arus perdana). Tiada dibiayai oleh Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit (CDC) atau Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) atau mana-mana kesihatan kebangsaan atau agensi antarabangsa atau kumpulan profesion perubatan (http://healthimpactnews.com).


Mereka tidak berani membandingkan kesihatan kanak-kanak yang tidak divaksin dengan kanak-kanak yang divaksin secara objektif dan mengambil risiko mengganggu vaxmania mereka (vaksinasi mania). Tumpuan bagi semua kajian adalah kebanyakannya pada penyakit zaman kanak-kanak yang berlaku setelah kanak-kanak matang.


Dramatik, melemahkan, atau kecederaan maut disebabkan vaksin tidak diberi tumpuan kerana sangat sedikit, lima peratus atau kurang, sebenarnya telah dilaporkan kepada VAERS (Vaccine Adverse Injury Reporting System)di Amerika Syarikat untuk pelbagai sebab, termasuk:

* Ia adalah satu sistem yang rumit yang mengambil masa daripada amalan doktor.
* Kebanyakan ibu bapa tidak tahu mengenainya.
* Hanya reaksi buruk yang berlaku dengan serta-merta selepas pemvaksinan akan dipertimbangkan.
* Sebab VAERS adalah secara sukarela, kebanyakan doktor tidak mahu membabitkan diri dengan kecederaan vaksinasi dan mengekalkan penafian mereka terhadap bahaya vaksin.

Oleh itu, walaupun reaksi buruk yang paling dahsyat tidak diendah, maka keburukan terhadap kesihatan jangka panjang  yang disebabkan daripada vaksin tidak dianggap relevan.

Ringkasan kaji selidik yang berbeza.

Penyakit zaman kanak-kanak yang biasanya dikemukakan oleh responden kepada kaji selidik bebas adalah asma, sering muncul tonsillitis, bronkitis kronik, resdung, alahan, ekzema, jangkitan telinga, kencing manis, gangguan tidur, kencing malam, disleksia, migrain, hiperaktif, ADD, epilepsi, kemurungan, dan perlahan perkembangan pertuturan atau kemahiran motor.
Pada tahun 1992, kumpulan New Zealand dipanggil Persatuan Kesedaran Imunisasi (IAS) meninjau 245 keluarga dengan jumlah 495 kanak-kanak. Kanak-kanak telah dibahagikan dengan 226 yang divaksin dan 269 yang tidak divaksin. Lapan puluh satu keluarga pula ada kedua-dua, kanak yang divaksin dan kanak-kanak yang tidak divaksin.

Perbezaannya sangat dramatik, dengan kanak-kanak yang tidak divaksin menunjukkan insiden penyakit zaman kanak-kanak yang jauh lebih rendah daripada kanak-kanak yang divaksin. (http://www.vaccineinjury.info/images/stories/ias1992study.pdf).

Kaji selidik yang berbeza di Pulau Selatan New Zealand bandar Christchurch, di kalangan kanak-kanak yang dilahirkan semasa atau selepas 1977, tiada kanak-kanak yang tidak divaksin mempunyai peristiwa asma, di mana hampir 25%daripada kanak-kanak yang disuntik telah dirawat untuk asma sejak umur 10 (http:// www.vaccineinjury.info/images/stories/ias1992study.pdf).

Banyak komen dari ibu bapa ke VaccineInjury.info untuk kajian Bachmair berterusan menyebut bahaya vaksin dan membangunkan imuniti benar semulajadi (http://www.vaccineinjury.info).

Seorang immunologist PhD yang menulis buku Vaccine IllusionDr Tetyana Obukhanych, telah meninggalkan dogma latihan perubatan beliau dan latar belakang beliau. Beliau menegaskan bahawa imuniti benar kepada apa-apa penyakit tidak diberikan oleh vaksin. Pendedahan kepada penyakit, sama ada dikontrakkan atau tidak, yang menyebabkannya


Mungkin yang paling tidak formal akar umbi kaji selidik yang sedang berlaku sekarang adalah oleh Tim O’Shea, DC, pengarang Vaccination is Not Immunization. Dia hanya mempunyai ibu bapa bukan pro-vaksinasi email dia dengan perbandingan kesihatan anak-anak mereka kepada rakan-rakan dan keluarga yang mereka kenal dengan kanak-kanak yang divaksin. Banyak lagi boleh didapati di website (http://www.thedoctorwithin.com).

sumber:







No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.