Total Pageviews

Friday 1 March 2019

Dalam rumah lebih bahaya dari luar rumah






Indoor Air more harmful than Outdoor Air.

Sick Building Syndrome.

Do Not trust human originated from the Ape.




2:30 (Ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada malaikat: Sesungguhnya Aku akan menjadikan seorang khalifah di atas bumi (Adam).  Maka jawab mereka itu: Adakah patut Engkau jadikan di atas bumi orang yang akan berbuat bencana dan menumpahkan darah, sedang kami tasbih memuji Engkau dan menyucikan Engkau? Allah berfirman: Sesungguhnya Aku mengetahui apa apa yang tiada kamu ketahui.

2:34 (Ingatlah) Ketika Kami berkata kepada malaikat: Tunduklah kamu kepada Adam! Lalu mereka itu tunduk, kecuali iblis, ia enggan, dan tekebur, dan ia termasuk orang2 kafir.

2:35 Berkata Kami: Hai Adam, tinggallah engkau bersama isteri engkau dalam syurga dan makanlah buah buahan dengan senang menurut kehendakmu; dan janganlah kamu dekati pohon kayu ini, nanti kamu termasuk orang orang aniaya.

15:26 Sesunguhnya telah Kami ciptakan manusia dari tanah kering, dari tanah hitam yang telah berubah.

15:28  Ketika Tuhanmu berkata kepada malaikat : Sesungguhnya Aku menciptakan manusia dari tanah kering, dari tanah hitam yang telah berubah.

15:29  Apabila Aku sempurnakan kejadiannya, dan Kutiupkan ke dalamnya daripada ruhKu, lalu meniaraplah mereka sujud kepadanya (Adam).

15:32  Allah berfirman : Hai iblis! Mengapakah engkau tidak mau sujud bersama malaikat2 yang sujud itu?

15:33  Sahutnya : Aku tiada patut sujud kepada manusia yang Engkau ciptakan dari tanah kering, tanah hitam yang telah berubah.

38:71 Ketika Tuhanmu berkata kepada malaikat malaikat : Sesungguhnya Aku mencipta manusia daripada tanah.

38:72 Apabila Aku sempurnakan kejadiannya, dan Kutiupkan rohKu (kepunyaanKu) kepadanya, maka meniaraplah mereka sujud kepadanya.

40:67 Dia yang menciptakan kamu dari tanah, kemudian dari mani, kemudian dari segumpal darah, kemudian Dia keluarkan kamu menjadi anak anak, kemudian kamu sampai dewasa, kemudian kamu menjadi orang tua. Dan diantara kamu ada orang yang diwafatkan sebelum itu; dan supaya kamu sampai kepada ajal (waktu) yang ditentukan, mudah mudahan kamu memikirkannya.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.