Total Pageviews

Sunday 1 April 2018

Jangan Tertipu Dengan Doktor





Jangan Tertipu Dengan Doktor



Awas jangan sampai tertipu dengan doktor.... Sekarang selalu benar kedengaran mengenai medical negligence atau medical error. Ini melambangkan kualiti doktor yang ada itu telah menjunam jatuh. Kenapa jadi begitu? Soalan cepu emas yang menarik untuk anda ketahui teroka kaji selidik dengan perincian mendalam.


Apabila anda sakit, sudah tentu anda mahu doktor yang benar benar disahkan sebagai pegawai perubatan atau pegawai perubatan pakar bertauliah sahaja yang merawat anda atau merawat orang tersayang anda.


Sudah tentu anda tidak rela anak anda atau orang yang anda sayang merana akibat dirawat oleh doktor yang bukan ahli atau doktor yang menipu anda.


Jangan gusar dan jangan khuatir kerana telah ada cara mekanisma peruntukan kemudahan untuk anda mengetahui samada doktor yang anda jumpa ambil khidmatnya itu doktor sebenar atau doktor bul  bul masuk  angin  kelabu  asap kerjanya suka menghisap wang anda.



Justeru:
Untuk mengenalpasti samada seseorang itu benar dia adalah dari kalangan doktor perubatan pakar, yakni memiliki kelayakan Sarjana selepas kelayakkan asas MBBS, MD dsbnya sila klik di sini:

sila klik dekat specialist search : https://www.nsr.org.my/list11.asp   letakkan nama doktor pakar anda dan klik butang show.





Untuk mengenalpasti samada doktor yang anda jumpa itu adalah doktor sah memiliki kelayakkan asas MBBS, MD, MBBCh dan sah berdaftar dengan Majlis Perubatan Malaysia, sila klik di sini:
http://www.mmc.gov.my/index.php/medical-register  

letak nama doktor dan klik butang  go.




Buat aduan tidak puas hati terhadap kompetensi doktor:


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.