Total Pageviews

Sunday 1 April 2018

Antibiotik Semulajadi


Antibiotik Semulajadi





Kesan penggunaan antibiotik yang meningkat atau terlampau kerap telah menyebabkan mutasi bakteria dan mikroorganisma berbahaya menjadi imun kepada kesan antibiotik tersebut. Inilah pemerhatian yang sangat menakutkan. Mikroorganisma kebal antibiotik ini dipanggil “Super Bugs”.

Cabaran super bug

Super bugs telah terbukti tahan antibiotik biasa yang kita gunakan hari ini. Ini bermakna bahawa terdapat keperluan untuk menjadi lebih banyak kajian penyelidikan untuk sifat-sifat ini mikroorganisma yang telah menjadikan mereka ini tahan antibiotik.

Kaedah baru rawatan

Penerimaan antibiotik semulajadi sebagai satu cara untuk melawan jangkitan ini merupakan pembangunan yang dialu-alukan. Trend ini akan menjadi lebih berkesan jika kelas-kelas secara semula jadi berlaku antibiotik adalah sewajarnya dikaji untuk mengetahui potensi sebenar dan potensi mereka.

Kelas antibiotik

Terdapat dua klasifikasi utama antibiotik semulajadi; mereka adalah anti kepada dan komponen antikulat. Penggunaan antibiotik yang utama adalah terhadap jangkitan akibat serangan bakteria. Akan ada ujian makmal yang dijalankan untuk memastikan bahawa cabaran perubatan yang dialami adalah disebabkan oleh serangan bakteria yang sebelum antibiotik yang ditetapkan.
Atas sebab ini, ia adalah penting untuk mendapatkan rawatan perubatan apabila anda mengesyaki bahawa sistem anda adalah di bawah serangan oleh bakteria yang memudaratkan.
Maklumat ini dalam artikel ini tidak boleh jadi sebab anda untuk elak daripada mendapatkan bantuan perubatan yang sewajarnya apabila anda merasa sakit. Anda sentiasa perlu mendapatkan perhatian doktor perubatan terlatih secara profesional apabila anda sakit.

Anti semulajadi

Sebatian yang kuat ini telah terbukti berkesan terhadap E.Coli atau Samonella, H.pylori, jangkitan telinga, jangkitan sakit tekak dan kecederaan. Biasa sumber semulajadi anti-bakteria adalah-
§  Halia
§  Ekstrak daun bawang
§  Horseradish akar
§  Lada Habanero
§  Kunyit
§  Ekstrak bawang putih
§  Madu kelulut mentah
§  Bee bread
§  Minyak pati neem atau bambu
§  Sebatian semulajadi yang anti-kulat

Sebatian anti-kulat adalah keadaan perubatan yang ampuh seperti candida albicans overgrowth, jangkitan kulat kronik, ruam kulit atau jangkitan yis. Bahan-bahan yang kaya dengan sifat-sifat anti-kulat termasuk-
Ekstrak akar Ekinasea

§  Halia
§  Kunyit
§  Madu kelulut mentah







No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.