Total Pageviews

Sunday 1 July 2018

Bahaya Logam Berat Dalam Bunga Api


Bahaya Logam Berat Dalam Bunga Api








Pengetahuan caj letupan datang dari India dan China di mana ia telah dicipta beberapa 2000 tahun yang lalu. Di mana simfoni digunakan digunakan dalam alkimia (kimia lama masa, emas). Ia adalah kebetulan bahawa ia ditemui saltpeterns hartanah piroteknik ditemui. Pada 1200-an sampai Eropah ini. Daripada simfoni dihasilkan serbuk hitam (arang, simfoni dan sulfur) yang meletakkan asas untuk bunga api. Campuran serbuk letupan sama tahu ia sudah. Bunga api yang berasal dari tentera untuk membuang fyrvärk iaitu objek yang mengandungi bahan mudah terbakar.Mereka yang dipanggil senjata petugas kebakaran. Pengeluaran serbuk hebat pada 1300-an. Mereka berselisih mengenai bunga api peperangan (bunga api Ernst Ernst = graviti) dan bunga api tetap. Sebelum tahun 1500-an ia telah digunakan dalam permainan agama dan ritual. Dalam tahun 1600-an dan 1700-an digunakan cermin bunga api tetapi ia adalah satu kekurangan besar bahan mentah permainan dihentikan. Mereka tidak mempunyai variasi warna hanya kuning dan putih untuk simfoni adalah satu-satunya lelaki pengoksidaan tahu. Dalam tahun 1800 mencipta pelbagai garam, stronium membentuk cahaya merah, hijau barium, tembaga, biru dan natrium kuning. Dalam tahun 1930-an, digunakan merkuri plumbum, arsenik, ia kini tidak lagi kerana risiko alam sekitar dan kesihatan.


Kesan cahaya


Magnesium (Mg) dan aluminium (Al) dibentuk perak kuat cahaya putih dan bunga api. Logam titanium zirkonium dan digunakan secara meluas kerana mereka terbentuk banyak bunga api. Campuran aluminium dan magnesium membawa kesan cahaya berkelip dan berdenyut. Cahaya Stronium merah, barium hijau, tembaga dan natrium kuning biru. Selalunya digunakan klorat untuk itu menguatkan pancaran cahaya. Contohnya, roket begitu dibungkus campuran manik berlapis contohnya magnesium di tengah-tengah dan stronium luar jadi apabila ia kemudian menyalakan ia menjadi cincin dengan putih di tengah-tengah dan merah di luar.



Serbuk letupan

Serbuk hitam adalah bahan yang paling biasa digunakan dalam bunga api dan mercun. Apabila serbuk dibakar membentuk asap putih pepejal yang datang dengan gas-gas panas yang 50% serbuk untuk gas yang lain panas menjadi zarah yang berbeza. Terdapat cara-cara yang berbeza untuk membuat ubat bedil di. Cara yang paling mudah ditulis di bawah.

Isipadu gas: 0,280 m3 / kg Pembakaran Kelajuan: 400 m / s



Anda perlukan:

Kalisalpeter / Kalium Nitrat 75% Sulfur 10% Arang 15% air suling Mortar atau sesuatu seperti

1. Tambah simfoni / kalium nitrat dalam lesung, kisar ke dalam serbuk halus, halus serbuk menjadi dessto pembakaran serbuk letupan yang lebih baik. 

2. Melakukan perkara yang sama dengan arang dan sulfur. 

3. Tambah semua nitrat simfoni / kalium dalam bikar tuangkan air mendidih ke atas, supaya ia menjadi basah. 

4. Masukkan bahan kimia lain ke dalam balang dan gaul rata selama beberapa minit sehingga anda melihat ada sulfur atau simfoni / kalium nitrat, tetapi segala-galanya adalah hitam. 

5. Biarkan campuran kering secepat mungkin, lebih cepat ia kering, lebih baik serbuk letupan yang terbakar. Tambah contoh EMN plat kaca dan kemudian pada unsur. Apabila ia telah kering, kruteg dengan segera tasbort dari elemen yang jika tidak ia boleh terbakar. 

6. Simpan dalam balang dari jenis yang terbaik balang plastik kemudian kertas. Jangan sekali-kali menggunakan beg plastik kerana ia boleh menghasilkan elektrik statik.


Saya telah mencuba diri sedikit dengan pembuatan serbuk letupan dan berfikir ia akan menjadi lebih baik jika anda meningkatkan jumlah arang yang membakar lebih cepat, tetapi api adalah lebih kuning (jika tidak api yang ungu sedikit) dan pembentukan lebih banyak asap. Serbuk letupan ini tidak membakar cukup untuk digunakan dalam roket. Untuk mendapatkan seperti serbuk letupan yang perlu menggunakan mesin yang berbeza untuk mendapatkan segala-galanya blandArt dan malt yang mencukupi. Kaedah ini mengganggu setiap bahan yang akan tanah selama kira-kira 4 jam kemudian bersama-sama 6 jam dan akhirnya terletak pada präss dalam beberapa minggu. Sebaik sahaja itu dilakukan, anda mendapat serbuk yang boleh digunakan untuk roket.

Garam Peter

Simfoni adalah sama seperti ammonium nitrat dan digunakan untuk meletakkan daging. Serbuk letupan yang tidak nitrik yang merupakan bahan terbaik untuk menggunakannya kali simfoni atau kalium nitrat kerana ia juga dipanggil. Selepas krutt telah dibakar ia kekal particklar kecil kalium sulfat. Apabila menggunakan ammonium nitrat yang terbentuk lebih particklar jadi ia BLIT meninggalkan timbunan putih ammonium sulfat dan beberapa topik lain.


Nitroselulosa

Nitroselulosa atau serbuk letupan kapas adalah satu lagi jenis serbuk letupan. Ia adalah lebih stabil daripada serbuk letupan biasa dan ia membakar lebih cepat dan menghasilkan gas yang lebih panas apabila ia membakar. Satu boleh membubarkan guncotton dalam aseton / etanol / eter, dan dengan itu mendapatkan massa mudah dibentuk yang kemudiannya boleh menjadi kering. Plastik ini kini format juga dikenali sebagai seluloid. Kapas merupakan salah satu contoh daripada selulosa. Seseorang itu boleh membuat sepasang jeans (yang diperbuat daripada kapas) untuk bahan letupan. Dalam longgar bentuk pembakaran nitroselulosa hanya perlahan. Ia adalah apabila anda membungkus atau lampirkan ia menjadi letupan yang kuat. Semasa penyimpanan, ia jatuh selain perlahan-lahan, ia boleh membentuk letupan. Terdapat tiga bentuk selulosa nitrat, tetapi hanya satu adalah berguna untuk fyrvärkerier.

Awak perlu:

60 ml asid nitrik pekat 100 ml asid sulfurik pekat 5 gram kapas

Adakah ini:

1. kapas hendaklah dibasuh pertama dalam larutan natrium hidroksida, dan kemudian dicuci bersih dengan berhati-hati dengan air. Ini mengurangkan risiko kemalangan semasa pengeluaran. Ia juga mendapat keputusan yang lebih baik.

2. Campurkan 60 ml conc. asid sulfurik dengan 100 ml conc. Apabila asid nitrik campuran itu sejuk, tambah 5 gram kapas dalam gabungan dan tinggalkan ia dalam cecair ini selama kira-kira 15 minit.Kemudian bilas kapas di bawah air yang mengalir panjang dan berhati-hati. Anda juga boleh mengambil dan rebus air suling dengan bikarbonat sedikit soda untuk keluar sisa-sisa asid lalu. Elakkan pengendalian kapas dengan objek logam semasa proses keseluruhan. Låtdet kering.


Serbuk Perak

A serbuk letupan yang sangat kuat, yang menerima namanya dari rupa perak berkilauan. Burns dengan cepat dan pantas membentuk banyak asap. Ia kebanyakannya digunakan dalam mercun hidup kepada keperluan tidak begitu banyak untuk kepada slam. Anda tidak boleh menggunakan roket kerana Slam enjin roket untuk api begitu cepat. Ia adalah sangat mudah untuk mengeluarkan. Sebagai salah satu bergerak ke atas bahan-bahan seperti empangan itu (serbuk aluminium), ia adalah sangat berbahaya untuk menyedut. Sejak alumineum tidak larut air ia tidak dikeluarkan oleh badan tanpa tinggal di dalam paru-paru.


Awak perlu:

Mortar Aluminium Serbuk 2 bahagian Kalium permanganat 10 bahagian sulfur 5 bahagian

Adakah ini:
1. mengisar permanganat kalium untuk tepung konsisten dalam lesung. 2. Grind juga sulfur. 3. Mix sejak:



Berkilauan

Santa suar membakar dengan api kuning dan merebak bunga api di sekitarnya. The bunga api dari cip cip logam.

25% 52% cip besi Barium Nitrat, serbuk halus 8% Aluminium, serbuk halus 15% Pati cth DEKSTRIN

Campurkan bahan-bahan, kemudian tambah air panas supaya ia menjadi jisim mouldable. Kemudian jisim kawat besi nipis dan biarkan ia kering.


Fius

A benang kapas nipis di tengah-tengah memastikan bahawa akan ada eldavbrott. Sekitar serbuk hitam yang seterusnya dibalut dengan lapisan dawai. Akhirnya, shell wayar berturap. Manfaat tali ini adalah bahawa ia adalah kalis air, api tidak boleh melompat iaitu, cahaya yang melompat di jalan dan membakar kemudian kordnya. Apabila pembakaran melembutkan tar di luar dan melekat dalam lubang kord. Kadar membakar cukup tepat, kira-kira 50 cm / min. Ia meningkat dengan kedalaman air jika digunakan di dalam air. Terdapat juga fius cepat membakar membakar 4 m / s. Ia digunakan jika anda mahu untuk membakar beberapa bunga api pada masa yang sama



Bagaimana untuk membuat fius:

1. Campurkan 10 bahagian serbuk, 7 bahagian aseton dan gusi sedikit arabic. Celupkan kapas tali di dalam campuran ini dan biarkan kering.

2.Gör yang kalium nitrat (simfoni) penyelesaian tepu. Dalam dicelup benang kapas dan tali kertas.Kertas terbaik adalah tuala kertas standard.

3.Lös sehingga nitroselulosa (seluloid) dalam aseton, dan kemudian mencelup benang kapas dalam penyelesaian ini.

4.Låt kemarau Rumah baik dibuat pelekat yang boleh digunakan untuk kulit yang tajam mudah menghasilkan dengan mencampurkan:


Pelekat

Untuk fyrvärkerier perlu menggunakan jenis khas gam.



Bagaimana gam:

1. 1 liter tepung
2. 7 cawan air mendidih
3. 3.5 g tawas



Kacau campuran ini ke dalam pes. Apabila gam sejuk boleh digunakan. Tepung adalah gam sebenar dan tawas membuat selamat api campuran dan pengawet. Gunakan gam yang agak cepat. Jangan simpan dalam balang jem atau ke dalam bekas yang tertutup, maka menapai tepung dan membentuk sejumlah besar gas datang untuk meletupkan bekas.


Cahaya Flash

Serbuk kilat adalah dorongan sangat cepat bertindak balas, yang apabila pencucuhan cepat terbakar, membentuk cahaya yang terang, dan sering sejumlah besar asap.


Beberapa resipi:

25% serbuk Aluminium 60% Kalium / Sodium perchlorate 50% Kalium Nitrat 20% Magnesium / Aluminumpulver 25% serbuk magnesium 20% Sulfur 50% serbuk magnesium 67% Kalium / Sodium perchlorate 50% Kalium Nitrat 33% Magnesium / Aluminumpulver 90% barium peroksida 33% Kalium / Sodium perchlorate 5% serbuk magnesium 33% Barium nitrat 5% Aluminumpulver 33% serbuk Aluminium / Magnesium



Flash Kuning: Flash Kuat:

15% serbuk magnesium 50% ammonium nitrat 85% natrium nitrat 50% serbuk magnesium


Dalam semua contoh, ia perlu mortlas bahan-bahan secara berasingan, dan bercampur dengan baik.Serbuk logam tidak boleh melakukan cukup halus serbuk diri sendiri,.

Warna campuran untuk lyskulor:

Berikut adalah senarai campuran yang membakar dengan warna yang berbeza. Ini sama ada boleh menggunakan mata air bersama-sama dengan beberapa serbuk logam, atau tatal ke lyskulor


Resipi dalam bahagian mengikut berat.


Merah:

Kalium klorat 9 Sulphur 2 Karbon hitam 1 Strontium nitrat 9 Bind dengan lak dibubarkan dalam alkohol



Biru:

Kalium klorat 9 Tembaga Acetoarsenite 2 merkurik klorida / plumbum klorida 1 Sulfur 2 Bind dengan DEKSTRIN larut dalam air


Hijau:

Barium 8 atau Barium nitrat 3 Karbon Hitam 1 atau kalium klorat 4 Shellackpulver 1 atau DEKSTRIN 1/4 Bind dengan alkohol



Kuning:

Potassium klorat 8 Sodium oxalate 3 Karbon Hitam 2 atau Shellackpulver 2 Bind dengan lak dalam alkohol atau DEKSTRIN dalam air



Putih:

Kalium nitrat 6 Sulfur 1 antimoni 2 Bind dengan DEKSTRIN dalam air


Orange:

Strontium 36 Sodium oxalate 8 Kalium 5 Shellackpulver 5 Sulfur 3 Bind dengan alkohol
Violet (Bahan-bahan mestilah sangat bersih.)
Kalium klorat 36 strontium 10 atau 38 Kalium sulfat tembaga 5 atau strontium 18 2 plumbum klorida atau tembaga klorida 4 serbuk karbon 2 atau plumbum klorida 2 Sulfur 12 Bind dengan DEKSTRIN dalam air




Flash White:

Kalium 12 Aluminum pulver 4 Dextrins 1 pengikat dengan air



Fountains:

Isi lengan yang stabil kadbod, plastik atau logam dengan kumpulan pelbagai campuran dalam lapisan yang berbeza. Letakkan penutup di bahagian bawah, dan fius di bahagian atas.




Diamond Hujan: bunga api Merah:

Kalium nitrat 35 bahagian Kalium nitrat Sulphur 30 20 8 15 Sulfur Arang Arang Batu 8 Flour Tepung Serbuk Serbuk 70 40 Kalium klorat 70 Rod Iron serbuk 15 Gjutstålspån 40



Star Sparks: bunga api Hijau:

Kalium nitrat Kalium nitrat 25 30 20 Sulfur Sulfur 8 Kol 10 Kol 8 Flour Tepung Serbuk Serbuk 45 45 Magnesiumpulv. 10 Powder Tembaga 18



Terdapat cara yang mudah untuk membuat mata-mata pada p. Dalam balang yang anda masukkan ke dalam bahagian bawah lapisan kira-kira 1 / 2-1 cm serbuk cahaya kilat, dan di atas banyak aluminium kasar atau serbuk magnesium 1/2 kali sebanyak yang anda mempunyai serbuk flash Masukkan fius di tengah, dan apabila digunakan akan kilat terpancut keping putih panas logam ke udara.


Sulfur:

Kimia Symbol: S Nombor Atom: 16 Takat Didih: 445 ° C Takat Lebur: 119 ° C Ketumpatan: 1,957g / cm3
Sulfur adalah bahan utama yang digunakan dalam fyrvärkerier. 0,048% daripada kerak bumi terdiri daripada sulfur. Sulfur diekstrak dijalankan Sicily, di Jepun dan di Andes. Daripada jumlah pemulihan sulfur, 80% untuk pengeluaran asid sulfurik. Terdapat beberapa jenis sulfur pepejal.



Sulfur oksida:

Sulfur boleh, seperti banyak bahan lain yang membentuk oksida. Kerana sulfur adalah logam bukan oksida kiraan untuk oksida berasid. Oksida sulfur bercampur dengan pH air jatuh di dalam air.



Sulfur Oksida:

Oksida yang paling biasa adalah sulfur sulfur dioksida S02. Sulfur dioksida adalah gas yang berbahaya.Ia tidak berwarna dan mempunyai bau yang pedas. Ia digunakan terutamanya dalam pengeluaran asid sulfurik, tetapi juga digunakan dalam pembuatan pulpa kertas.



Sulfur trioksida:

Sulfur trioksida adalah bahan yang sangat toksik. Bentuk kristal putih pada suhu bilik. Ini oksida antara oksida kuat berasid, apabila tindak balas ganas dengan air untuk membentuk asid sulfurik.


Asid sulfurik:

Asid sulfurik adalah asid yang kuat. Asid sulfurik pekat tidak berwarna dan tidak berbau. Ia mempunyai ketumpatan yang tinggi. Asid sulfurik adalah sangat menghakis dan bertindak balas dengan kebanyakan unsur-unsur. Panas pekat asid sulfurik penyelesaian untuk tembaga dan perak. Ia juga digunakan untuk ubat-ubatan, bahan letupan, pewarna, bahan pencuci dan penapisan minyak mentah.



Sulfat:
Kalsium sulfat (CaSO4

2 H 2 O) atau dengan kata lain, gipsum. Ia tidak berwarna pucat kuning. Jika pemanasan sulfat kalsium kepada 120 ° C, 75% daripada air kristal dikeluarkan. Kemudian akan ditinggalkan serbuk putih yang boleh dipindahkan kepada jisim formable yang kemudiannya digunakan untuk gipsum pemutus. Satu lagi sebatian sulfur adalah natrium tiosulfat (Na2S2O3) yang digunakan dalam penetapan gambar. Ia counteracts apabila kad terluntur.



Kesan alam sekitar:

Bahan api fosil dan biofuel telah tumbuh-tumbuhan dan haiwan yang hidup sebelum ini. Tumbuh-tumbuhan dan haiwan termasuk terdiri daripada protein. Salah satu topik yang termasuk dalam protein adalah sulfur. Sulfur ini dikeluarkan apabila membakar fosil dan bahan api biomass. Tumbuhan Oleh itu, jumlah sulfur, arang batu .. Apabila belerang bertindak balas, sebagai contoh, minyak dengan oksigen membentuk sulfur dioksida. Apabila gas ini mencapai awan sulfur dioksida bertindak balas dengan titisan air, membentuk sulfur. Asid sulfurik kemudiannya kembali ke tanah dengan hujan. Asid sulfurik kemudian berakhir di dalam tanah, tasik dan air bawah tanah. Asid larut bahan dari tanah yang tidak sihat. Asid Bahan membawa bersama beliau dari tanah, sebagai contoh, aluminium. Aluminium boleh membawa kepada penyakit Alzheimer. Untuk air berasid larut juga beberapa tembaga dari paip air, yang kerosakan hati. Kalsium dan magnesium juga dikurangkan.





.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.