Total Pageviews

Sunday 1 July 2018

Perosak Islam yang dipermudahkan Dunia




Perosak Islam yang dipermudahkan Dunia





Kenapa Seluruh Dunia Berusaha bersungguh sungguh Mencerahkan Perosak Islam ini?


Kenapa dunia berria ria sungguh terlebih kuah dari sudu mempromosikan mereka mereka yang bengkok agamanya ini ? ? ?


Kenapa Dunia bersunguh sungguh mengiklankan perosak Islam ini dalam wacana BBC, U Tube, dan saluran media pelbagai negara ? ? ? 


Sedangkan mereka yang lurus dalam Islam digam dan diberikan pelbagai masalah untuk menyuarakan Islam yang sebenar???


Umpamanya, dunia sangat takut dan berusaha setinggi upaya supaya Zakir Naik dan Ahmad Deedat disusahkan dan tidak diberikan peluang untuk bercakap ? ? ? Adilkah dunia ?


Beberapa Perosak Islam yang telah diujud dan disenang permudahkan oleh dunia:


1. Irshad Manji – The Trouble with Islam Today.

2. Salman Rushdie – The Satanic Verses.



Dua orang di atas bukanlah Islam meskipun mereka mendakwa sebagai Islam kerana jelas benar fahaman yang diberikan oleh keduanya sangat sangat menyimpang, bertentangan 180 darjah daripada apa yang dibawa dalam Quran dan apa apa yang dibawa oleh rasul rasul Allah.




Saya Lesbian Beriman – Irshad Manji


Irshad Manji mendakwa Islam tidak mendiskriminasi golongan LGBT dan umat Islam bebas berkahwin dengan golongan kafir tanpa perlu untuk memeluk agama Islam terlebih dahulu.

Irshad Manji telah mengahwini pasangan lesbiannya, Laura Albano pada tahun lepas. Dakwa Irshad Manji, “Tentu Dia (Tuhan) tahu apa yang Dia cipta sewaktu Dia mencipta seseorang seperti saya.

Adakah Tuhan melakukan kesalahan?( Jawapan: Tuhan tidak pernah melakukan kesalahan. Allah telah anugerah fikiran untuk Irshad Manji sendiri berfikir tetapi nafsu Irshad Manji yang mengarah Irshad Manji suka kepada yang tak diperbuat manusia yakni lesbian lalu Irshad Manji mengikut nafsunya dan bukan mengikut arahan Tuhan Pencipta Irshad Manji. Irshad Manji juga tidak bersopan untuk berterima kasih kepada Tuhan yang telah menciptakannya ) ”

Jawapan: Yang Maha Kuasa menjelaskan:
7:80 (Kami utus) Luth, ketika ia berkata kepada kaumnya : Adakah kamu memperbuat kejahatan yang belum pernah diperbuat oleh seseorang di antara isi alam ini?

7:81 Sesungguhnya kamu ingin kepada laki laki, bukan kepada perempuan, bahkan kamu kaum yang berlebih lebihan.

7:82 Maka tidak ada jawapan kaumnya, selain berkata: Usirlah mereka (Luth dan pengikutnya) dari negerimu, kerana mereka itu manusia yang suci.

7:83 Kami selamatkan dia bersama keluarganya, kecuali perempuannya, ia termasuk orang orang yang tinggal dalam siksaan.

7:84 Kami tumpahkan atas mereka itu hujan batu. Sebab itu perhatikanlah, bagaimana akibatnya orang orang yang berdosa.


Beliau menyoal, “Quran mendakwa bahawa semua ciptaan Tuhan adalah ‘cemerlang’ dan tiada apa yang diciptakanNya sebagai ‘sia-sia’.

Sekiranya Sang Pencipta tidak berhajat untuk menciptakan saya, seorang lesbian, jadi mengapa Dia tidak ciptakan orang lain dan bukannya saya?”
Jawapan: Irshad Manji tidak berterima kasih kepada Tuhan yang telah menciptakan diri Irshad Manji dengan sempurna. Malahan Irshad Manji meminta pula perkara perkara yang tidak sepatutnya.



Irshad Manji mendakwa ijtihadnya yang menggalakkan umat Islam untuk berkahwin dengan pasangan kafir tanpa perlu menukar agamanya terlebih dahulu mampu untuk menghalang golongan pemuda dan pemudi Islam keluar daripada Islam kerana cinta. Jawapan: Ini sangat bertentangan dengan peraturan Islam. Irshad Manji berbuat begini untuk mencacatkan agama Islam yang sebenar.


Irshad Manji berkata, “Begitu jelas generasi baru umat Islam amat mendahagakan idea-idea sebegini dan dengan interpretasi dan ijtihad saya berkenaan Islam, saya dapat menghentikan golongan muda dari kalangan umat Islam daripada keluar daripada Islam.”  Jawapan: Idea ini  bertujuan jahat memenangkan nafsu dalam masa sama merosakkan nilai nilai murni yang diterapkan oleh Quran dan rasulNya.


“Mungkin saya perlu minta keampunan dari Tuhan pada hari pengadilan dan Tuhan yang penuh dengan kasih sayang pastinya akan memberikan saya perbicaraan yang adil,” katanya lagi. Jawapan: Yang Maha Adil dan Maha menghukum sudah pasti memang akan menghukum Irshad Manji.

Irshad Manji menuduh bahawa al-Quran adalah tidak sempurna dan mempunyai cacat-cela, dan majoriti umat Islam melakukan suatu kesalahan besar dengan mendakwa bahawa hanya agama Islam adalah jalan sebenar bagi semua manusia. Jawapan: Sangat salah kerana Islam itu sempurna dan Quran dijamin Allah sendiri tiada cacat cela malah terpelihara isi kandungannya sampai bila bila.




Hujah Allah Cabar Cipta Quran.

Hujah Allah pelihara Quran


2:23 Jika kamu dalam ragu ragu tentang (Quran) yang Kami turunkan kepada hamba Kami (Muhammad), maka perbuatlah olehmu satu surat seumpamanya, dan panggillah saksi2mu lain dari pada Allah, jika kamu orang yang benar.

2:24 Kalau tidak kamu perbuat dan takkan dapat kamu memperbuatnya, maka takutlah akan api neraka yang penyalaannya manusia dan batu-batu, disediakan untuk orang-orang kafir.

2:87 Sesungguhnya telah Kami berikan kitab (Taurat) kepada Musa dan Kami ikuti kemudiannya dengan beberapa rasul; dan Kami berikan kepada Isa anak Maryam beberapa keterangan, (bahawa ia menjadi rasul) dan Kami kuatkan dia dengan roh suci (Jibril). Adakah tiap tiap rasul yang datang kepadamu membawa sesuatu yang tiada diingini oleh hawa nafsumu, lalu kamu sombong; maka segolongan, kamu dustakan dan segolongan lagi kamu bunuh.

4:82 Tiadakah mereka memperhatikan Al Quran? Kalau sekiranya Al Quran itu lain dari sisi Allah, niscaya mereka peroleh di dalamnya perselisihan yang banyak.

10:37 Quran ini bukanlah diada-adakan oleh yang lain daripada Allah, bahkan ia membenarkan yang dihadapannya (kitab Taurat, Injil, Zabur) dan menerangkan kitab itu; tiada keraguan di dalamnya, dari Tuhan semesta Alam.

10:38 Bahkan adakah mereka mengatakan Dia (Muhammad) mengada-adakannya. Katakanlah: Cobalah kamu perbuat satu surat seumpamanya dan panggillah orang yang kamu sanggupi, selain daripada Allah, jika kamu orang yang benar.

10:94 Jika engkau syak wasangka, tentang apa yang Kami turunkan kepada engkau, (ya Muhammad), hendaklah engkau tanyakan kepada orang orang yang membaca kitab sebelum engkau. Sesungguhnya telah datang kebenaran kepadamu daripada Tuhanmu, sebab itu janganlah engkau termasuk orang orang yang syak wasangka.

10:104 Katakanlah : Hai sekalian manusia, jika kamu dalam keraguan tentang agamaku, maka aku tiada akan menyembah barang yang kamu sembah, selain daripada Allah, tetapi aku menyembah Allah yang mematikan kamu dan aku disuruh, supaya aku termasuk orang orang yang beriman.

11:13 Bahkan adakah mereka berkata : Dia (Muhammad) mengada adakan Quran. Katakanlah : Cubalah kamu unjukkan sepuluh surat seumpama Quran itu dari ciptaan kamu dan panggillah orang yang sanggup mengadakannya, selain dari pada Allah, jika kamu orang yang benar.

11:14 Jika mereka itu tiada memperkenankan permintaan kamu, maka ketahuilah bahawa sesungguhnya Quran itu diturunkan dengan pengetahuan Allah, dan bahawa tiada Tuhan kecuali dia. Adakah kamu orang muslimin (patuh mengikutnya)?

11:17 Adakah orang yang mendapat keterangan daripada Tuhannya dan diikuti oleh saksi dari Allah (Quran) dan sebelumnya ada kitab Musa (Taurat), menjadi ikutan dan rahmat (sama dengan orang yang tiada mendapat keterangan?). Mereka itu beriman kepadanya. Barang siapa yang ingkar akan dia, di antara beberapa golongan, maka nerakalah tempatnya. Sebab itu janganlah engkau dalam keraguan tentang Quran, sesungguhnya Quran itu sebenarnya daripada Tuhanmu, tetapi kebanyakan manusia tiada mau beriman.

11:49 (Kisah Nuh) itu adalah perkabaran ghaib, Kami wahyukan kepada engkau (ya Muhammad), sedang engkau tiada mengetahuinya dan tiada pula kaum engkau sebelum ini. Sebab itu, sabarlah. Sesungguhnya akibat (yang baik) bagi orang orang yang taqwa.

12:2 Sesungguhnya telah Kami turunkan Quran dalam bahasa Arab, mudah mudahan kamu memikirkannya

15:9 Sesungguhnya telah Kami turunkan peringatan (Quran) dan sesungguhnya Kami memeliharanya.

17:88 Katakanlah; Demi, jika berhimpun manusia dan jin hendak memperbuat seumpama Quran ini, niscaya mereka tiada dapat memperbuat seumpamanya, meskipun setengah mereka menolong yang lain.

17:89 Sesungguhnya telah Kami terangkan dalam Quran ini untuk manusia dengan bermacam-macam contoh. tetapi kebanyakkan manusia enggan, kecuali ingkar (kafir).

17:105 Dengan kebenaran Kami turunkan Quran dan dengan kebenaran ia turun. Kami tiada mengutus engkau, melainkan untuk memberi khabar gembira dan khabar takut.

17:106 Quran (ini) Kami turunkan beransur ansur, supaya engkau bacakan kepada manusia dengan perlahan lahan dan Kami turunkan Dia sedikit demi sedikit.

18:54 Sesungguhnya telah Kami nyatakan dalam Quran ini bermacam macam contoh untuk manusia. Tetapi manusia itu amat banyak bantahannya.

22:5 Hai sekalian manusia, jika kamu dalam keraguan tentang berbangkit, maka sesungguhnya Kami telah menjadikan kamu dari tanah, kemudian dari air mani, kemudian dari segumpal darah, kemudian dari sepotong daging, yang sempurna kejadiannya dan yang tidak sempurna, supaya Kami terangkan kepadamu (kekuasaan Kami). Dan Kami tetapkan dalam rahim (kandungan ibu) sekehendak Kami, hingga waktu yang ditentukan, kemudian Kami keluarkan kamu menjadi kanak kanak , kemudian supaya kamu sampai dewasa. Di antara kamu ada yang diwafatkan dan setengah kamu dikembalikan kepada umur yang sekeji kejinya, sehingga ia tiada mengetahui sesuatu, sesudah mengetahuinya. Engkau lihat bumi kering, tetapi apabila Kami turunkan air (hujan) di atasnya, lalu bergerak dan bertambah tinggi lalu menumbuhkan bermacam-macam tumbuh-tumbuhan yang indah.

22:54 Dan supaya mengetahui orang2 yang diberi pengetahuan, bahwa Quran sebenarnya daripada Tuhanmu, lalu mereka beriman kepadanya dan tenteram hatinya. Sesungguhnya Allah menunjuki orang orang yang beriman ke jalan yang lurus.

29:48 Engkau (Ya Muhammad) tidak pernah membaca kitab sebelumnya (turun Quran) dan tidak pernah pula menulisnya dengan tangan kanan engkau. (Kalau ada) tentu menjadi ragu orang orang yang membatalkan (Quran).

30:30 Maka luruskanlah (hadapkanlah) mukamu ke arah agama, serta condong kepadanya. Itulah agama Allah yang dijadikannya manusia sesuai  dengan dia. Tiadalah bertukar perbuatan Allah. Itulah agama yang lurus, tetapi kebanyakkan manusia tiada mengetahuinya.

36:61 Kamu sembahlah Aku! Inilah jalan yang lurus.

38:67 Katakanlah: Dia (Quran) adalah berita yang besar (hebat).

38:68  (Tetapi) kamu berpaling daripadanya.

38:87 (Quran) ini tidak lain hanya peringatan bagi semesta alam.

38:88 Demi, akan kamu ketahui (kebenaran) beritanya sesudah seketika (mati).

39:28  Quran dalam bahasa Arab yang tiada bengkok, mudah mudahan mereka bertaqwa.

41:42 Tidak ada yang akan membatalkannya dari hadapannya dan tidak pula dari belakangnya. (Ia ) diturunkan dari (Allah) yang Mahabijaksana lagi Mahaterpuji.

41:53 Nanti akan Kami perlihatkan kepada mereka ayat ayat (tanda tanda kekuasaan) Kami di ufuq ufuq (tepi langit) dan pada diri mereka sendiri, sehingga teranglah bagi mereka, bahawa Quran ini sebenarnya (daripada Allah). Tiadakah cukup bahawa Tuhanmu menjadi saksi atas tiap tiap sesuatu?

42:7 Begitulah Kami wahyukan kepada engkau Qur’an dalam bahasa ‘Arab, supaya engkau memberi peringatan kepada (penduduk) ibu negeri (Makkah) dan orang orang yang di kelilingnya, dan (supaya) engkau memberi peringatan dengan hari penghimpunan (kiamat), yang tidak ragu ragu tentang (kebenaran)nya. Segolongan dalam syurga dan segolongan lagi dalam neraka.

42:8 Kalau Allah menghendaki, niscaya dijadikanNya mereka suatu umat, tetapi dimasukkanNya siapa yang dikehendakiNya ke dalam rahmatNya. Dan orang-orang yang aniaya tidak ada untuk mereka wali dan tidak pula penolong.

42:52

45:20

52:32 Bahkan adakah akal fikiran mereka menyuruh dengan ini (mengatakan Muhammad tukang sihir, syair, gila dsbnya?) Tetapi mereka itu kaum yang melewati batas.

52:33 Bahkan mereka berkata: Dia (Muhammad) mengada adakan Quran ini, tetapi mereka itu tiada beriman.

52:34 Maka, hendaklah mereka mendatangkan berita seumpamanya, jika mereka orang benar.

52:35

52:36

52:37

52:38

52:39

52:40

52:41

52:42

52:43

52:45 Maka biarkanlah mereka, sehingga mereka menemui hari (pada hari itu) mereka akan mati.

56:78

56:80

56:81

69:43

69:44

69:45

69:46

80:1

80:2

80:3

80:4

80:5

80:6

80:7

80:8

80:9

80:10

80:11

80:12

80:13

80:14

80:15

80:16

81:25

86:13

86:14

87:13

87:14









.


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.