Total Pageviews

Friday 23 December 2016

Hak Anda di Kolam Renang


Hak Anda di Kolam Renang


Sedarkah anda apabila anda mendiami resort hotel atau seumpamanya, anak anak anda pasti mengajak anda mandi di kolam renang. Pernahkah anda meragui dan bertanya kepada pihak pengurusan hotel adakah tahap keselamatan dan kesihatan di kolam renang itu selamat dan apa apa penyakit tidak akan menjangkiti diri anda serta keluarga anda?

Tahukah anda berbagai jenis penyakit berjangkit yang boleh menjangkiti anda dan keluarga anda akibat kolam renang yang tidak menepati standard piawaian yang ditetapkan oleh  pihak berkuasa? Antaranya; adalah Hepatitis B, penyakit penyakit kelamin (seperti HIV, Chancroid, Chlamydial, Urethritis, Lymphogranuloma Venereum, Syphilis dan Gonorhoea), Granuloma Inguinale, penyakit kulit, radang otak (Encephalitis), Leptospirosis (Kencing Tikus),  cirit birit akibat Rota Virus, dsbnya. Tidakkah anda berasa takut?

Tahukah anda kemana untuk mengadu hal dengan mudahnya? Anda boleh sahaja mengadu hal secara surat rasmi atau e-aduan kepada Jabatan Kesihatan Negeri dimana saja tempat anda berada.


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.