Total Pageviews

Saturday 5 October 2019

Tidak batal Wudhu apabila sentuh Isteri

 

Tidak batal Wudhu apabila sentuh Isteri

 

Penjelasan Dr ASRI

Hukum Menyentuh Isteri Apabila Berwuduk

 

https://www.youtube.com/watch?v=Hcv7mCa85BE

https://www.youtube.com/watch?v=Hcv7mCa85BE

 

Munasabah kerana Nabi Muhammad sendiri yang telah mengajarkan begitu. Lagi pula, isteri bukannya najis ! Kerana Allah telah menciptakan kaum isteri dengan unik dan sungguh unggul dan cantik sekali setiap ciptaan Allah itu iaitu kaum Hawa diciptakan Allah untuk kaum Adam bersenang senang kepadanya. Kaum Hawa juga memerlukan kaum Adam iaitu kedua dua jantina itu diciptakan saling memerlukan dan tidak bercanggah dengan Al Quran di mana Allah itu adalah Maha Pencipta iaitu Allah adalah Pencipta yang sangat Hebat, tiada tandingan dan tiada sempadannya!

 

Dan setiap ciptaan Allah itu adalah tersendiri dan bagi Allah adalah sangat mudah bagi Allah bila mana masa Allah mau menciptakan dengan hanya mengatakan "jadi", maka sesuatu perkara atau ciptaanNya itu akan jadi !

 

Allah juga berfirman dalam Quran dengan mengatakan kejadian Nya itu adalah diciptakan dengan berpasang pasang!

 

Syurga bagi kaum Adam adalah taat kepada ibunya !

 

Manakala


Syurga bagi kaum Hawa adalah taat kepada suaminya! Maka, jika mana kaum Hawa masih lagi belum berkahwin, maka dia tiada bersuami, walaupun dia masih ada beribu dan masih berbapa atau pun masih ada adik beradik tetapi kaum Hawa itu tidak menurut seperti apa yang dikatakan Allah iaitu syurga nya wanita kaum Hawa adalah pada suaminya !

 

Maka, sudah terang dan jelas kepada kaum Hawa yang masih belum berkahwin maka carilah oleh mu suami yang baik dengan kadar segera untuk kamu membuka ladang kamu dengan melayan suamimu dengan sebaik baiknya kerana syurga wanita telah diamanahkan Allah adalah terletak pada redho suaminya, manakala syurga lelaki adalah kepada redho ibunya.

 

.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.