Total Pageviews

Sunday 2 June 2019

Siapa Zakir Naik ?



Siapa Zakir Naik





Siapa sebenarnya yang keluh kesah menghadapi Zakir Naik?


Malulah wahai Arab.


Malulah wahai barisan lulusan Al-Azhar.


Kerana pendebat tersohor yang luar biasa sebagai pembela Agama Allah datang berasalnya dari sebuah negara yang amat pekat agama menyembah batu dan ratusan ribu Tuhan daripada batu.


Sebelum itu, pendebat tersohor yang luar biasa sebagai si pembela Agama Allah datang berasalnya daripada India juga iaitu Rahmatullah Al Hindi berasal juga dari negara India!!   Di India, Rahmatullah Al Hindi dikejar kejar siksa oleh Inggeris British kerana habis semua pendakwah Misionari Kristian Inggeris British dikalah K.O. kan dengan mudah oleh Rahmatullah Al Hindi. 


Rahmatullah Al Hindi terpaksa melarikan diri ke Makkah. Perempuan kaya Saulah mewakafkan tanahnya dibuat nama madrasah Saulatiah.


Salah satu kitab penulisan Rahmatullah Al Hindi berjudul Izharul Haq (Tampak Kebenaran)


Buku Izhar Haq dihasilkan oleh Rahmatullah Al Hindi, telah dibawa ke Afrika Selatan dan dipelajari, difahami, dihafal oleh anak seorang tukang garam India di Afrika Selatan.


Berilmu cara berdebat. Quran, mengesyorkan, kalau perlu berdebat, debat dengan mereka, dengan cara baik, penuh ilmu dan penuh hikmah. Kristologi. Berdebat itu biasa dalam Islam.


Pelik juga kerana ketiga tiga tukang debat yang luar biasa ini ( Rahmatullah Al Hindi, Ahmad Deedat, Zakir Naik ) sebagai si pembela Agama Allah datang berasalnya daripada India. Mesti ada rahsia tersembunyi kenapa Allah memilih masyarakat India sebagai pendebat si pembela agama.


Siapa yang tidak senang dengan cara Rahmatullah Al Hindi, Ahmad Deedat, Zakir Naik, dalam hatinya ada penyakit kekufuran.


Izharul-Haq adalah karya Syeikh Rahmatullah (Syeikh Muhammad Rahmatullah bin Kalil ar-Rahman al-Kairanawi al-‘Utsmani). Kalau orang terus menerus membaca buku ini, kemajuan Kristen di dunia akan berhenti.” Karena dianggap sebagai ancaman serius, para uskup memborong besar-besaran buku ini. Mengapa mereka memborong buku Izhar Al Haq? Bukan untuk dibaca, namun untuk dihentikan agar tidak ada lagi orang yang membacanya. Caranya, buku-buku tersebut dibakar dan dirusak hingga lenyap dari pasaran. Hingga saat ini, buku Izhar Al Haq masih terus dicetak. Bahkan diterjemahkan ke berbagai bahasa. Buku Izharul-Haq ini menjadi inspirasi seorang Ahmad Deedat . Buku ini menjadi bekal dakwahnya. Berbekal dari materi buku tersebut, sejak saat itu, Ahmed Deedat secara konsisten selama 40 menjalankan misi dakwahnya. Selama 40 tahun, hingga wafat ia mengabdikan hidupnya untuk menulis buku, berdialog dan berdebat dengan misionaris, pastor & pakar alkitab. Saat ini, Ebook Izharul haq yang beredar di dunia maya hampir seluruhnya berbahasa Inggris. Jika ingin memiliki buku Izharul haq yang bahasa Indonesia, anda harus membelinya ditoko buku atau laman jula beli online, dengan harga berkisar Rp 35 s/d 50 ribu. Kalaupun ada yang dibagikan gratis di internet dalam versi Bahasa Indonesia , sudah tidak dapat didownload lagi, karena file error atau link sudah kadaluarasa.



..

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.