Total Pageviews

Sunday 5 March 2017

Minyak Masak Terbaik


Minyak Masak Terbaik


Minyak Masak Terbaik adalah minyak kelapa dara yang belum dikenakan haba ( Cold Pressed ). Juga dipanggil Virgin Coconut Oil atau VCO.

Kandungan VCO mengandungi medium chain saturated fatty acids yang serupa dengan medium chain saturated fatty acids yang dikeluarkan oleh kelenjar payudara (susu ibu). Justeru ia tidak berbahaya kepada kesihatan anda malahan bermanfaat. Walaupun demikian, ia tidak boleh digunakan secara berlebihan kerana semua perkara pun mesti dibuat dalam kesederhanaan dan berpada pada. Sebagai contoh, manusia boleh mati hanya dengan akibat minum air mineral secara berlebihan!

VCO adalah minyak terbaik kerana lemak tepunya stabil dan tidak terbuka (sepertimana minyak mono atau poly-unsaturated ) apabila dipanaskan semasa menggoreng makanan. Apabila lengan unsaturated terbuka semasa pemanasan, lengan ini boleh menangkap sebatian kimia lain yang terbentuk semasa pemanasan contohnya dioxin.

Justeru minyak medium chain saturated Fatty Acids daripada Minyak Kelapa Dara (VCO) adalah pilihan terbaik untuk menggoreng atau memasak makanan. Dan ia dipersetujui oleh penyelidik makanan sedunia.


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.