Total Pageviews

Sunday 10 July 2016

Salam 5 Syawal 1437 H

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kami ucapkan kepada para sahabat sahabat dan pengunjung blog ini....

Blok ini adalah hasil dari pengalaman dan catatan peribadi semata mata.. atau berasal dari laman yang diberi pautan padanya.

Kami mohon maaf sekiranya ada tersalah coret dan pohon perbetulkan kami segera kerana sebagai manusia biasa kita tidak sempurna malahan kadang kala kita ada melakukan kesalahan tanpa sedar...

Walaupun kami telah membuat usaha terbaik bagi mengemaskini kandungan dalam blog ini, namun akan ada terdapat kandungan yang tidak sesuai atau ketinggalan dari segi ilmunya. 

Justeru, tuan bertanggungjawab sepenuhnya untuk mencari sendiri kebenaran atau membuat pengesahan kepada isu isu yang dipaparkan...

Menjadi tanggungjawab tuan puan untuk mendapatkan ilmu yang terkini sekiranya apa apa yang dipersembahkankan tidak lagi sesuai dengan keadaan dan waktu semasa.



Yg Hak akan kekal, Yg Batil akan lenyap



Jika diperhati dan difikirkan bahawasanya dari Air liur Lebah menjadi madu dan dari bontot ulat menjadi sutera.


13:17 Dia menurunkan air dari langit, lalu mengalir di lembah lembah ala kadarnya, maka air bah mengandung buih yang timbul (dimuka air). Diatas benda yang mereka bakar di atas api, untuk mendapatkan perhiasan atau kemanfaatan ada pula buih seumpama buih air bah itu. Demikianlah Allah mengumpamakan yang hak dan yang batil. Adapun buih itu, maka lenyaplah sebagai sampah dan adapun yang bermanfaat bagi manusia, maka tinggallah di tanah. Demikianlah Allah melukiskan beberapa perumpamaan.  




.






No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.